مقاله

طرح توجیهی راه اندازی خط تولید فیلم شرینک PVC

در این مقاله به بررسی طرح توجیهی راه اندازی خط تولید فیلم شرینک PVC خواهیم پرداخت. شرکت تولیدی بازرگانی و خدمات پشتیبانی پارس اورنگ آریانا، با سابقه ای بیش از ۱۰سال و با هدف گسترش، بهبود کیفیت و افزایش کارائی انواع فیلم های بسته بندی و تأمین مایحتاج صنایع خاص بسته بندی کشور تأسیس گردید. با تکیه بر تجربه، آینده نگری و استراتژی مدیریت مجموعه توانستیم «اولین تولید کننده فیلم های بسته بندی بهداشتی» و «اولین و تنها سازنده دستگاه تولید فیلم شرینک PVC» در ایران باشیم.

این شرکت با کادری مجرب و متخصص و با شناخت کامل از صنعت بسته بندی و بهره مندی از دانش روز تولید و بازاریابی، آماده ارائه خدمات و مشاوره در این صنعت به همکاران محترم می باشد و در زمینه تولید فیلم های شرینک پی وی سی (PVC) نرم و خشک، گرانول فیلم های شرینک پی وی سی (PVC) نرم و خشک، کامپاند فیلم های شرینک پی وی سی (PVC) نرم و خشک و مواد اولیه  فعالیت دارد.

درخواست مشاوره

Hidden
MM slash DD slash YYYY
Hidden

مجری طرح راه اندازی خط تولید فیلم شرینک PVC

شایان ذکر است مدیریت شرکت با جناب آقای جواد علیجان بیگی در حال انجام است و فرمولاسیون تخصصی مواد اولیه محصول توسط شخص ایشان تولید و اجرا می شود.

آدرس سایت : www.parsorang.com

ایمیل : info@parsorang.com

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۴۹۴۳۹۹

خلاصه مدیریتی و استراتژی کار

استراتژی کار، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت

بسته بندی عبارت است از هنر و علم اماده سازی مواد غذایی، صنعتی، شیمیایی و دارویی برای نگهداری، انبار کردن و در نهایت فروش. بسته بندی باید تا حد امکان با کیفیت، ساده و ارزان باشد ضمن اینکه اهداف اولیه بسته بندی یعنی خاصیت حفاظتی و جذابیت را نیز دارا باشد. با عنایت به این که مواد بسته بندی توسط ماشین های مختلف فرایند می شوند بنابراین خواص دیگری نیز باید داشته باشند که عبارتند از: نرمش، قابلیت پذیرش چاپ، قابلیت استفاده در ماشین های لفاف، قابلیت دوخته شدن در حرارت، شکل پذیری به کمک باد و یا فناوری های حرارتی.

خواص مطلوب دیگری که به ویژه از دیدگاه صنایع غذایی مهم هستند عبارتند از: شفافیت، نفوذپذیری یا غیرنفوذپذیری محصول نسبت به بخار آب و گازهای دی اکسید کربن، اکسیژن و نیتروژن.

امروزه بسته بندی مهمترین عامل موفقیت در فروش است و می تواند یک مزیت رقابتی محسوب گردد. انتخاب یک استراتژی بسته بندی کارا، تهدید ها را به فرصت تبدیل کرده و می تواند ابزاری برای امنیت، اطلاع رسانی، معرفی کالا و از همه مهمتر رضایت مشتریان گردد. شرکت تولیدی بازرگانی و خدمات پشتیبانی پارس اورنگ آریانا، به آینده ای می اندیشد که به عنوان پشتیبان و رهبر، علم و هنر بسته بندی هوشمند و فعال را که مهمترین راه ارتباط تولید کننده و مصرف کننده است نهادینه کرده و ضرورت استفاده از آن را فرهنگ سازی کند. ارزشمندترین مسئولیت شرکت پارس اورنگ آریا، خلق فرهنگ آینده، رفع نیازهای خاص بسته بندی کالا و پشتیبانی محصولات تولید کنندگان است.

دانش فنی مورد نیاز

در ادامه طرح توجیهی راه اندازی خط تولید فیلم شرینک PVC به بررسی دانش فنی مورد نیاز جهت راه اندازی این خط تولید می پردازیم:

  1. دانش لازم در خصوص تهیه مواد اولیه مورد نیاز و نحوه تهیه آن از بازار فروش
  2. دانش لازم در خصوص کاربری دستگاه میکسر و توربومیکسر
  3. دانش لازم در خصوص کامپاند مواد اولیه و فرمولاسیون اختصاصی
  4. دانش لازم در خصوص ساخت دستگاه تولید فیلم شرینک PVC
  5. دانش لازم در خصوص عیب یابی دستگاه تولید فیلم شرینک PVC
  6. دانش لازم در خصوص راه اندازی و اپراتوری دستگاه تولید فیلم شرینک PVC
  7. دانش لازم در خصوص نگهداری فیلم تولید شده قبل از ارسال به مشتری

بازار محصول در داخل شرکت، مشتریان چه کسانی هستند؟

از آنجایی که بسته بندی آخرین مرحله از تولید بسیاری از محصولات است که بدون آن فرآیند تولید تکمیل نخواهد شد و فیلم شرینک پی وی سی تولیدی شرکت پارس اورنگ آریا برای بسته بندی بسیاری از این محصولات مناسب می باشد بنابراین بازار بزرگی برای این محصول وجود دارد و تمامی شرکت های بزرگ تولیدی مواد غذایی، دارویی، صنعتی و شیمیایی با فراهم نمودن پیش نیازهای اولیه قادر به استفاده از فیلم شرینک بسته بندی خواهند بود.

مشخصات طرح

  • زمین حداقل ۵۰۰۰ متر مربع و سالن تولید با متراژ ۲۰۰۰ متر مربع
  • کف سالن سنگ یا اپوکسی و ارتفاع دیوارها حداقل ۴ متر سرامیک یا سنگ
  • فضا می بایست خشک و خنک بوده و دمای سالن تولید ۲۳ درجه سانتیگراد باشد.
  • حداقل برق مورد نیاز ۵۰۰ آمپر با خازن مناسب برای راکتیو استفاده شده در دستگاه ها و میکسرها می باشد.
  • انبار برای مواد اولیه ۲۰۰ متر مربع و برای انبار کالای تولید شده حداقل ۳۰۰ متر مربع
  • دستگاه چیلر ۱۵ تن به ازای هر خط تولید یک دستگاه
  • ۲ دستگاه گرانول ساز برای تولید و یا فروش و صادرات این محصول
  • ۲ دستگاه آسیاب برای آسیاب کردن ضایعات و استفاده مجدد در چرخه تولید گرانول
  • کارتن برای بسته بندی و قرار دادن رول های تولیدی جهت حمل و نقل و انتقال رول ها
  • چسب برای بسته بندی کارتن ژیزاتور ۳۰۰ کاوا، گازسوز یا گازوئیل سوز
  • ۲ ماشین چسب زن کارتن، ۱ دستگاه میکرومتر و کولیس
  • ۲ دستگاه لیبل برچسب، ۱ دستگاه جوش، فرز سنگ، آچارهای مورد نیاز
  • ۱ دستگاه ترازوی دیجیتال با قابلیت اتصال به نرم افزار مرتبط و اتصال به کامپیوتر
  • ۱  دستگاه بارکدخوان برای ورود و خروج کالا از انبار کارخانه و انبارهای مرتبط
  • تجهیزات اداری و فروش

کشش بازار برای محصول تولیدی، مزیت رقابتی

همانطور که قبلا هم گفته شد بازار بزرگی برای این محصول وجود دارد و تمامی شرکت های بزرگ تولیدی مواد غذایی، دارویی، صنعتی و شیمیایی با فراهم نمودن پیش نیازهای اولیه قادر به استفاده از فیلم شرینک بسته بندی خواهند بود. که بهداشتی بودن فیلم شرینک پی وی سی تولیدی این شرکت نسبت به تولیدات شرکت های دیگر تفاوت شاخص و مهمی محسوب می شود. همچنین توانایی و دانش تولید این محصول بوسیله گرانول و پودر کامپاند به صورت همزمان از دیگر ویژگی های منحصر بفرد شرکت می باشد.

مشخصات محصول

فرآیند و روش تولید محصول

به دلیل منحصر به فرد بودن محصول تولیدی شرکت، روش تولید محصول کاملا تخصصی و از فرآیند پیچیده ای پیروی می کند. فیلم شرینک پی وی سی از ترکیب مواد اولیه ای مانند پودر PVC، استابیلایزر، روان کننده و … و طی چندین مرحله و در شرایط خاص تولید می شود و در صورت خطا در هر مرحله محصول نهایی کیفیت مطلوب را نخواهد داشت. مواد اولیه مرغوب، میکس مواد اولیه، تنفس پودر کامپاند تولید شده و … همه از مواردی است که در تولید محصول نهایی نقش بسزایی را ایفا می کند. مواد اولیه مورد نیاز تولید اعلام شده در واحد یک کیلوگرم می باشد.

تولید محصولی صد در صد بهداشتی

فیلم شرینک پی وی سی (PVC) با توجه به مواد اولیه بهداشتی بکار برده شده در تولید آن، علاوه بر اینکه تمامی خصوصیات بهداشتی فیلم شرینک پلی الفین (POF) را داراست، شفافیت بسیار بالایی نیز دارد و محصول پس از بسته بندی جلوه ی زیباتری پیدا می کند. این محصول تولیدی، علاوه بر شفافیت، تا دمای 20- درجه سانتی گراد مقاومت دارد، شرینک پذیری آن بالا است، هنگام شرینک دود نکرده و بوی نامطبوع ندارد. به دلیل انعطاف پذیری بالای آن می توان محصولات با تمامی اشکال را به سادگی بسته بندی کرد.

شرکت پارس اورنگ آریا اولین تولید کننده فیلم شرینک پی وی سی (PVC ) بهداشتی در ایران است و با توجه به تقاضا و نیاز مشتریان، فیلم های بسته بندی را در عرض ها و ضخامت های سفارشی تولید می کند.

شایان ذکر است فیلم های شرینک پی وی سی (PVC ) تولیدی شرکت پارس اورنگ آریا قابل استفاده در دستگاه های دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک است و به دلیل خصوصیات منحصر به فردش ، مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان  ایرانی  قرار گرفته و به سبب قیمت مناسب تری که نسبت به فیلم های شرینک پلی الفین ( POF  ) دارد، انتخابی مقرون به صرفه و بسیار کاربردی است.

ویژگی ها

  1. مقاوم در برابر پارگی
  2. نسبت جمع شوندگی بالا
  3. شفاف، سبک و انعطاف پذیر
  4. بدون دود و بو هنگام شرینک
  5. تولید بر پایه مواد اولیه بهداشتی
  6. قابل استفاده برای بسته بندی انواع مواد غذایی، دارویی، صنعتی، شیمیایی و …
  7. تولید در عرض و ضخامت های خاص به صورت تک لا، دو لایه و روده بر اساس تقاضا و نیاز مشتریان از عرض ۱۰ سانتی متر تا ۷۵ سانتی متر

زمانبندی، تجزیه و تحلیل اجرای طرح

زمان مورد نیاز برای راه اندازی پروژه تولید ارتباط مستقیم با زمان تهیه و فراهم نمودن پیش نیازهای اساسی مانند سوله، دستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز، مواد اولیه و … دارد. پس از فراهم نمودن پیش نیازهای اساسی مانند خرید زمین و ساخت سوله، دریافت مجوزهای لازم، خرید ماشین آلات و مواد اولیه و آموزش پرسنل متخصص که حدود یکسال پیش بینی می شود، راه اندازی و تست های اولیه آغاز خواهد شد.

 توجیه سودآوری

تولید فیلم شرینک PVC صد در صد بهداشتی تولیدی شرکت پارس اورنگ آریا، یک سرمایه گزاری سبز و البته سودآور است که از دنیای عرضه گسترده ای بر خوردار است. صنعت بسته بندی، سرمایه گزاری کم ریسکی است. بسته بندی از جمله روش های خوب نگهداری، حمل و نقل آسان و مطمئن است و موجب افزایش ضریب ایمنی و بهداشت محصولات و کاهش آلودگی های محیطی می شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا ضرورت آن بیش از پیش محسوس است.
لذا با توجه به منحصر به فرد بودن ویژگی محصول تولیدی شرکت یعنی استفاده از مواد اولیه صد در صد بهداشتی، بازار گسترده فروش در خاورمیانه دور از تصور نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *