مقاله

فیلم شرینک پی وی سی یا فیلم شرینک پلی الفین؟

درباره فیلم شرینک پی وی سی چه میدانید؟

فیلم پلی وینیل کلراید (PVC ) شرکت پارس اورنگ آریانا شفاف ، مقاوم ، قابل انعطاف و دوستدار محیط زیست می باشد .

فیلم شرینک پی وی سی (PVC shrink film )

فیلم  پلی وینیل کلراید (PVC) شرکت پارس اورنگ آریانا شفاف، مقاوم، قابل انعطاف و دوستدار محیط زیست می باشد .فیلم شرینک پی وی سی  با انعطاف پذیری بسیار مطلوبی که دارد به بسته بندی کمک می کند تا یکپارچگی محصولات داخل بسته حفظ شود، از نفوذ گرد و غبار جلوگیری می کند، برای حفظ، نگهداری و دوام بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد و در عین حال جلوه ظاهری بهتری ایجاد می کند  و نسبت به فیلم های بسته بندی دیگر، پراستفاده تر است. فیلم های شرینک پی وی سی  به دو نوع خشک و نرم تقسیم  شده و در ضخامت های متفاوت از ١۲ میکرون تا ۵٠ میکرون به صورت دو لا یک طرف باز، تک لا، روده، کیسه و لیبل تولید می شوند و متراژ رول های این فیلم به تولید کنندگان بستگی دارد. از متراژ 100 متر تا 1500 متر قابل تولید می باشد. اما به صورت استاندارد در طول 750 متر تولید می شود. با توجه به متغییر بودن ابعاد محصولات، شرینک پی وی سی به صورت استاندارد در عرض های ٢٠-٢۵-٣٠-٣۵-۴٠-۴۵-۵٠-۵۵-۶٠-٧٠ و 75 تولید می گردد که می توانید برای انتخاب بهترین سایز فیلم بسته بندی مورد نیاز خود راهنمای سفارش سایز مناسب را مطالعه فرمائید. از این نوع فیلم بیشتر در محصولات صنعتی از قبیل صنایع پلاستیک، الکترونیکی، دارویی و بهداشتی و غذایی استفاده میشود. توصیه می شود این نوع فیلم در محصولات غذایی آرایشی و داروئی در صورت تماس غیر مستقیم کالا با فیلم قابل استفاده شود.

فیلم شرینک پلی الفین (POF shrink)

Polyolefin (POF) از فیلم های بسته بندی با دوام، خاصیت جمع شوندگی بالا  ، چند منظوره، مورد تایید FDA  هستند و می‌توان در حوزه صنایع غذایی،  دارویی و بهداشتی از آنها استفاده کرد. مشخصه این مواد مقاومت آن است. فیلمی بسیار نازک و در عین حال فوق العاده مقاوم است. این فیلم دارای سطح بالایی از مقاومت کششی در برابر اجسام نوک تیز و سایر آسیب هاست و البته قابلیت بازیافت هم دارد. استفاده های متداول برای فیلم های بسته بندی پلی الفین شامل: محصولات غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی، پلاستیک، قطعات، کتب و … می باشد.

و حالا مطلب اصلی : چه تفاوتی بین فیلم شرینک پی وی سی و فیلم شرینک پلی الفین وجود دارد؟

صرف نظر از توضیح فنی از مواد تشکیل دهنده و فرمول شیمیایی ، به طور خلاصه میتوان گفت فیلم های بسته بندی پی وی سی نسبت به پلی الفین خشک تر و شکننده تر هستند ولی در دما و زمان پایین تری شرینک می شوند و نسبت به پلی الفین شفافیت بیشتری دارند . فیلم های بسته بندی پلی الفین  ساختار نرم تری دارند و میتوان گفت قابلیت کششی بیشتری نسبت به فیلم های پی وی سی دارند که البته معمولا با اختلاف از آن با قیمت بالاتری به فروش می رسد .  فیلم شرینک پی الفین به دلیل چگالی پایین تر در وزن مساوی با فیلم شرینک پی وی سی دارای متراژ بالاتری می باشد ولی روی هر دستگاهی امکان استفاده ندارند  زیرا به دمای بالاتری برای شرینک نیاز دارد .

بنابراین با توجه به بهداشتی بودن فیلم های بسته بندی پلی الفین اگر نمیخواهید مواد غذایی و خوراکی رابه صورت مستقیم شرینک کنید بسیار مناسب تر است که از فیلم های بسته بندی پی وی سی استفاده کنید .

اگر شما برای بسته بندی محصولات خود تمایل به استفاده از فیلم های شرینک پی وی سی نرم دارید توجه داشته باشید که یکی از محصولات با کیفیت شرکت پارس اورنگ آریانا ، فیلم شرینک پی وی سی نرم می باشد که با توجه به مواد اولیه بهداشتی بکار برده شده در تولید آن ، علاوه بر اینکه تمامی خصوصیات بهداشتی فیلم شرینک پلی الفین را داراست ، شفافیت بسیار بالایی نیز دارد و محصول پس از بسته بندی  جلوه ی زیباتری پیدا می کند . این محصول تولیدی ، علاوه بر شفافیت ، تا دمای ۲۰-  درجه سانتی گراد مقاومت دارد ،  شرینک پذیری آن بالا است  ، هنگام شرینک دود نکرده و بوی نامطبوع ندارد .

به دلیل انعطاف پذیری بالای آن می توان محصولات با تمامی اشکال را به سادگی بسته بندی کرد .

درخواست مشاوره

Hidden
MM slash DD slash YYYY
Hidden

شرکت پارس اورنگ آریانا اولین تولید کننده فیلم شرینک پی وی سی بهداشتی در ایران است و با توجه به تقاضا و نیاز مشتریان ، فیلم های بسته بندی را در عرض ها و ضخامت های سفارشی تولید می کند .

شایان ذکر است فیلم های شرینک پی وی سی تولیدی شرکت پارس اورنگ آریانا قابل استفاده در دستگاه های دستی ، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک است و به دلیل خصوصیات منحصر به فرد در فرمولاسیون و مراحل تولید تخصصی ، مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان  داخلی و خارجی  قرار گرفته  و به سبب قیمت مناسب تری که نسبت به فیلم های شرینک پلی الفین دارد ، انتخابی مقرون به صرفه است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *