مقاله

فیلم استرچ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

فیلم استرچ، یک انتخاب مناسب برای بسته بندی به حساب می آید که می تواند در جای خود به شدت خاص و پر کاربرد باشد.

در حال حاضر، بسته بندی کالا و محصولات مختلف اهمیت زیادی برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان دارد . بسته بندی خوب و با کیفیت می تواند یک مزیت رقابتی محسوب شود که بر روی افزایش فروش و میزان رضایت مصرف کنندگان شما تاثیرات خیلی زیادی می گذارد. شما همیشه باید از یک بسته بندی مناسب برای محصولات خود استفاده کنید تا با این کار هم ارزش کالای خود را بالاتر ببرید و هم با کمترین آسیب آن را به دست مشتریان برسانید .

خرید فیلم استرچ

حتما شما هم با انواع مختلف فیلم استرچ  آشنا هستید. این محصول  در زمینه بسته بندی کالا ها و محصولات مختلف کاربرد دارد . جالب است بدانید که امروزه شرکت های تولید کننده  زیادی در سراسر دنیا در زمینه عرضه و تولید این محصول قوی و با ارزش فعالیت می کنند ولی، اگر شما هم به دنبال خرید فیلم استرچ  هستید، حتما باید از برترین شرکت های تولید کننده استفاده کنید تا با هیچ مشکل خاصی پس از خرید مواجه نشوید. دو نوع کلی از استرچ در بازار موجود است استرچ غذایی و استرچ صنعتی ( استرچ پالت ) که در ادامه به آنها می پردازیم .

فیلم استرچ چیست؟

استرچ در لغت به معنای کشسانی و کش آمدن یک محصول است. هر کدام از انواع فیلم استرچ  می تواند برای بسته بندی محصولات مختلفی کاربرد داشته باشد .

شرکت های تولید کننده می توانند از مواد اولیه و فرمول های متنوعی  برای تولید فیلم استرچ  استفاده کنند. در نتیجه اگر شما هم قصد خرید یا استفاده از انواع مختلف این محصول قوی و با ارزش را دارید، حتما باید به دنبال خرید از بهترین تولید کنندگان فعال در زمینه تولید کالا های مربوط به بسته بندی باشید.

 

مهم ترین ویژگی های فیلم استرچ

فیلم استرچ به واسطه  شفافیت ، قدرت کشش و چسبندگی بالا می تواند بهترین گزینه برای بسته بندی بسیاری از محصولات می باشد . فیلم استرچ می تواند تا چندین برابر اندازه معمولی خود ، کشش داشته باشد که ضریب کشش آن را نشان می دهد. این قدرت کشسانی بالا می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد . هنگامی که شما از حداکثر توان کشسانی این محصول قوی استفاده کنید، می توانید مطمئن شوید که بسته بندی کالا های شما محکم بوده و در بسته بندی های چندتایی انسجام محصولات به خوبی حفظ می شود . یک فیلم  استرچ مرغوب و با کیفیت، هم مقاومت کششی ( بالایی ) دارد و هم می تواند در برابر پارگی از خود مقاومت نشان دهد.

این فیلم را به دو صورت دستی یا ماشینی مورد استفاده قرار دهید. هنگامی که شما از فیلم های ماشینی استفاده می کنید، باید میزان کشش فیلم و طول فیلم را افزایش دهید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. استفاده از این محصول به صورت دستی قیمت نهایی را افزایش داده و سرعت کار را کاهش می دهد.

استرچ غذایی:

مهم‌ترین کاربرد این محصول ایجاد یک لایه پوشاننده برای انواع  مواد غذایی تازه و گرم ، نیمه منجمد و منجمد است .

بر خلاف ذهنیت عموم مبنی بر عدم نفوذ هوا از فیلم استرچ غذایی بیان این مسئله ضروری است که به جهت ساختار ملکولی این فیلم ، منافذ بسیار ریز و میکروسکوپی روی آن وجود دارد که همین مسئله موجب می شود تا پس از بسته بندی مواد غذایی و انواع مختلف میوه و سبزیجات، عطر و بو و کیفیت محصولات تا زمان استفاده از آن‌ها حفظ شود زیرا گردش هوا به میزان بسیار بسیار کم در ظرف بسته بندی در جریان است و دقیقا همین گردش هوا ،  موجب پیشگیری از فاسد شدن و کپک زدن مواد می‌شود .  اما اگر همین مواد غذایی را با فیلم های دیگر بسته بندی نمائید شاهد بوجود آمدن ذرات ریز بخار زیر فیلم خواهید بود که این نشان دهنده عدم امکان خروج ذرات بخار آب از این فیلم است . با تمام این اوصاف استفاده از این محصول سبب می‌شود تا مواد غذایی به طور کامل از انواع مختلف میکروب‌ها مصون بمانند و این یکی از نکات مهمی است که بسیاری از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به آن توجه ویژه‌ای دارند.

 

استرچ صنعتی:

استرچ صنعتی یا استرچ پالت در بسیاری از  صنایع جهت بسته بندی محصولات به طور معمول به صورت چندتایی ، در آخرین مرحله مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت های فیلم های استرچ به نحوی است که بتوان از آن در دستگاه های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و به صورت دستی استفاده کرد . برای استفاده از استرچ صنعتی به صورت اتوماتیک نیاز به استفاده از دستگاه استرچ پالت مخصوص می باشد که قابلیت بسته بندی مکانیزۀ کالاهای بسته بندی شده را به همراه پالت دارند. با توجه به افزایش سرعت بسته بندی کالاها، قیمت نایلون استرچ پالت بند رولی بسیار ناچیز و مقرون به صرفه می باشد چون کاهش هزینه های مصرفی مرتبط با نیروی انسانی را به دنبال دارد. انعطاف پذیری، چسبندگی بالا، شفافیت، کشش زیاد ، مقاومت در برابر پاره شدن، پایداری در برابر شرایط نامساعد جوی، زیبایی و بسته بندی تمیز، استحکام بالا، امکان خرید سفارشی، وزن و … برخی از فاکتورهای مهمی هستند که به طور مستقیم بر روی قیمت نهایی تأثیر گذار می باشد.

کاربرد های انواع فیلم استرچ

فیلم استرچ به گونه ای طراحی شده است که در صنایع مختلفی به کار رود. به طوری که استفاده از آن می تواند نتایج فوق العاده مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد. شما می توانید از این محصول برای بسته بندی انواع محصولات تولیدی، کشاورزی، غذایی و حتی برای مصارف خانگی نیز  استفاده کنید. فیلم استرچ  به شما کمک می کند که محصولات خود را به هم متصل کنید و خیلی راحت آنها را جابجا کرده و یا بر روی پالت قرار دهید.

محصولات تولیدی بسیاری از شرکت ها ، به علت دارا بودن حجم زیاد با استفاده از دست جا به جا نشده و معمولا با پالت های مختلف انتقال پیدا می کنند که استرچ صنعتی برای این کار بهترین انتخاب است .

در لیست زیر شما می توانید نمونه هایی از صنایعی که از انواع فیلم استرچ استفاده می کنند را مشاهده کنید.

  • تولیدی های کاشی و سرامیک
  • تولیدی های مبلمان و لوازم اداری و خانگی
  • تولیدی های فعال در ساخت لوازم آشپزخانه
  • تولید کنندگان آجر و مصالح ساختمانی
  • تولید کنندگان محصولات خوراکی
  • تولیدکنندگان محصولات دارویی
  • تولید کنندگان کاغذ دیواری
  • تولید کنندگان لوله و شیلنگ
  • تولید کنندگان سپر و قطعات اصلی خودرو
  • صنایع مرتبط به کاغذ و کتاب

هر کدام از این صنایع، باید از محصولات مخصوص به خود استفاده کنند. برای بسته بندی محصولات غذایی و بهداشتی که روکش مستقیم روی محصول می شود ، می بایست از فیلم های  استرچ غذایی استفاده نمائید که پایه بهداشتی دارند ولی برای مابقی موارد می توان از فیلم های استرچ صنعتی استفاده کرد .

 

مزایای استفاده از این محصول

مسلما این فیلم، کالایی نیست که فقط در یک صنعت خاص کاربرد داشته باشد. به علت دارا بودن کاربرد های فوق العاده زیاد و طول عمر بالا، صنایع زیادی از جمله صنایع غذایی، صنایع تولیدی و صنایع کشاورزی و … از آن استفاده می نمایند. انتخاب فیلم بسته بندی مناسب، می تواند بر روی قیمت تمام شده و بازار فروش کالای شما و همچنین میزان رضایت مصرف کنندگان نهایی تاثیرات مستقیمی داشته باشد.

 

عوامل موثر بر روی کیفیت نهایی فیلم استرچ

کیفیت فیلم استرچ ، می تواند تحت تاثیر عوامل و فاکتور های مختلفی متغیر باشد. هر کدام از این عوامل و فاکتور ها، بر روی کیفیت نهایی محصولات مورد نظر به نحوی خاص تاثیر گذار هستند. اولین عامل مهم روش ساخت است. همچنین شرکت های تولید کننده ای که در زمینه ساخت فیلم استرچ فعالیت می کنند، می توانند مواد اولیه متنوعی را مورد استفاده قرار دهند. این مواد اولیه در کنار دانش و تخصص تولید به صورت مستقیم کیفیت نهایی انواع فیلم استرچ را تحت تاثیر خود قرار می دهند. پس توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این راستا، با کارشناسان و متخصصان شرکت پارس اورنگ آریانا ارتباط برقرار کنید. ما میتوانیم به عنوان مشاور راهنمایی های دقیقی را با توجه به محصول یا خدمات شما ارائه دهیم . چه بسا که این تماس بسیاری از هزینه های اضافی را کاهش دهد و دقیقا همان چیزی را که مد نظر دارید برای شما فراهم آورد.

 

شاخصه های مهم برای تهیه فیلم استرچ

در جهت خرید انواع فیلم استرچ، می بایست شاخصه های کلیدی و به شدت مهم را مد نظر خود قرار دهید تا با هیچ مشکل خاصی مواجه نشوید. ضخامت فیلم، اولین مبحثی است که شما باید به آن توجه کنید. ساختار فیلم هنگام تولید به صورت 3 لایه و 5 لایه و به صورت استاندارد 23 میکرون  است. مطمئنا ضخامت نهایی و تعداد لایه ها بر روی میزان مقاومت و کیفیت نهایی فیلم تاثیر گذار هستند. دیگر عامل مهمی که شما باید به آن توجه کنید میزان قدرت کشسانی فیلم است. هرچه میزان کشسانی بیشتر شود، کیفیت بسته بندی هم بالا تر می رود. اگر میخواهید هم در مصرف فیلم صرفه جویی کنید و هم کیفیت بسته بندی را افزایش دهید، مناسب تر است که  از دستگاه استرچ پالت استفاده کنید.

میزان چسبندگی فیلم استرچ هم می تواند شاخصه مهمی به حساب بیاید. یک فیلم مرغوب باید میزان چسبندگی مناسبی داشته باشد. برخی از انواع فیلم استرچ در برابر اشعه uv مقاوم هستند. همچنین آنتی استاتیک بودن فیلم باعث می شود تا شما بتوانید گرد و خاک را از بسته بندی دور نگه دارید. این دو مورد می توانند در دسته ویژگی های خاص قرار گیرند.

لازم به توضیح است با توجه به فرمولاسیون خاص و توانمندی تولید  شرکت پارس اورنگ آریانا با کمک متخصصان تولید و دستگاه های تولید پیشرفته ، امکان تولید فیلم های پاور استرچ مهیا می باشد که با میکرون پایین تر امکان کشش و مقاومت بیشتری دارد . فیلم های استرچ این شرکت از عرض 5 تا 100 سانتی متر و از میکرون 10 تا 40 امکان تولید دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *